Felújították korábban, de ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne rajta további újításokat végezni – indokolta Lázár János az év első Közlekedési Infóján újságírói kérdésre azt, hogy mégis mit kell felújítani a már felújított szegedi vasútállomáson. Az Építési és Közlekedési miniszter kifejtette, a BYD-nál lesz 10 ezer új munkavállaló, így a szegedi személyforgalom meg fog növekedni, valamint a gyár révén gigantikus áruforgalommal is számolni kell, ha a kínai autógyár valóban évi 350 ezer autót fog majd gyártani. A BYD szerint ráadásul szükség lehet a vajdasági munkaerőre is, így a kormány megnöveli a röszkei határátlépési kapacitásokat, valamint a Szeged–Szabadka vasútvonalon is erre lehet szükség emiatt. Szerinte érdemes megfontolni, hogy van-e akár helyi, vagy országos befektető, aki a fölöslegesen vagy üresen álló kapacitásokat fölhasználná Szegeden.