Felmérést készített az Eurobarometer, melynek eredménye szerint még mindig a rádió a legmegbízhatóbb médium Európában! Immár 10 éve! A legfrissebb adatok azt mutatják, hogy a rádióban 57%, a televízióban 49%, a sajtóban pedig 46% a lakosság bizalma.
Az Atmedia kutatásából megtudható, hogyan változott a reklámok szerepe a korlátozások alatt. Kiderült, hogy felértékelődtek a hirdetések, és egyfajta iránytűként tekintenek rá a fogyasztók, ami segít a termékek útvesztőjének eligazodásában. Míg régen talán inkább a szükséges rosszként élték meg a fogyasztók a reklámokat, mára ez teljesen átalakult, és az élet folytathatóságáról biztosítják, megnyugtatják őket. Mások szerint a reklámok csökkentik a kiszolgáltatottságukat, hiszen olyan információkkal vértezik fel, melyeket a hirdetések nélkül nem tudnának.
Kifejezetten a rádióreklámokról mondták, hogy ezek jobban hatnak az érzelmekre, és az üzenetek is könnyebben eljutnak a fogyasztókhoz. Emellett pedig informatívak, aktuálisak, és nem túl hosszúak, könnyen megjegyezhetők.
A két felmérés ide kattintva érhető el.